5 Nisan 2010 Pazartesi

Kurs hakkındaki yorumlarım...

Aslında kursun en azından yüzyüze kısmını bitirmeden çok fazla yorum yapmak istemiyorum.Ancak insanın kendisini geliştirmesine imkan tanıyan her türlü kursun faydalı olacağına inanıyorum.Gençlerin bilgisayar kurdu olduğu bu dönemde, pratikte uygulamasam bile öğrencilerim karşısında bilgisayardan anlar pozisyonda olmak isterim. Bu yüzden kursun artılarının olacağı kesin. Ben, öğrencilere, inernetten bulup, çıktı almak suretiyle proje ödevi hazırlatmayı çok fazla onaylamıyorum.Öncelikle arama motorundan konuya direkt olarak ulaşıp, çıktı aldıkları için araştırıcı özelliğinin olmadığına inanıyorum.Zaten çoğu öğrencide kendisi bulmayıp, interneti olan birinden yardım istiyor.Bu bağlamda ,henüz uygulamasakta, sunum yapma yoluyla proje ödev hazırlamalarının çok daha faydalı olacağına inanıyorum.En azından proje hazırlarken hem bilgisayar kullanımını pekiştirip,hem de çalışmalarından zevk alarak konuları daha kalıcı olarak kavrayabilirler.Bu yüzden kursta proje hazırlama,sunum yapma gibi konuları işlemeyi merakla bekliyorum.
Tabiki öğrenilenler uygulanabildiği takdirde kalıcı olacaktır.Bunun içinde öğretmenlerin ve öğrencilerin bilgisayara kolayca ulaşabilmesi gerekir.Oryantasyon kapanışındaki anketi doldururken, sınıflarda bilgisayar olduğunun varsayıldığını farkettim. Özel okulları bilemem ama devlet okullarında böyle bir imkanın olduğunu sanmıyorum.Bırakın bilgisayar başına düşen öğrenciyi, bilgisayar başına düşen öğretmeni hesaplamak gerekir öncelikle... Sınıflara diz üstü bilgisayarlar getirilse bile ,kablosuz internet yok okulumuzda.(Ülkemizde kişisel internet kullanım ücretlerinin çok da ekonomik olmaması işin diğer bir yönü) Bu tür altyapı sorunlarının giderilmesi, öğrenilenlerin uygulanabilirliği açısından önemli bence.
Son olarak temel derslerde yer alan bilgilerin çok fazla anlaşılır olmadığına ben de katılıyorum. Bilgileri okurken sürekli olarak başka pencerelere yönlendirilmesi de işi daha da karmaşıklaştırıyor bence. Bu kadar ayrıntılı, girişli çıkışlı olmayıp daha öz ve sade bir anlatım olsaydı, daha faydalı olabilirdi. Teşekkürler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder