14 Nisan 2010 Çarşamba

GRUPAHENK'İN MODÜL4 SORULARINA YANITI


*Öğrenme örneğini hazırlamak, ünitedeki beklentilerimi daha açık hale getirmeme ve öğretim sürecini tasarımlamama nasıl yardımcı olur?

1.Öğrenme örneği hazırlamak, öğretmenin kendisini öğrenci yerine koyarak, onun bakış açısıyla konuya yaklaşımına imkan verdiğinden oldukça önemlidir. Ünite planı, tasarım soruları içermektedir. Tasarım sorularının bir kısmı öğrencinin sorgulamasına, keşfetmesine yol açacak açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Aynı zamanda da sorulan sorularla ünitedeki önemli konulara dikkat çekilecektir. Dolayısıyla, bu soruların neler olması gerektiği üzerinde öğretmenin yapacağı yoğun düşünme, ünitedeki beklentilerinin de daha açık bir şekilde belirlenmesine zemin oluşturacaktır.

2.Öğrenme örneği hazırlanılarak, öğrencilerin ünite boyunca gerçekleştirmesi gereken etkinlikler daha kolay belirlenebilir. Hazırlanacak projeler, ünitenin vermeye çalıştığı bilginin anlaşıldığını göstermelidir. Bu bakış açısıyla, ne tür projeler hazırlatılabileceği, sınıflara uygun olacak şekilde belirlenebilir.

3.Yine öğrenme örneği hazırlanılarak, öğrencilerin kendi projelerini hazırlarken hangi 21.yy ve üst düzey düşünme becerilerine ulaşacakları da daha açık bir şekilde belirlenebilir.

*Öğrencilerin projelerini hazırlarken öğrenme amaçlarına ulaşacaklarından nasıl emin olabilirim?

1.Öğrencilerin, öğrenme amaçlarına ulaşabilmeleri için, proje hazırlamadan önce tam olarak ne hazırlamaları gerektiğini iyice kavramaları gerekir. Bu yolda en büyük rehberleri, öğretmenleri olacaktır. Bu sebeple, öğrenciden istenilen görevler net bir şekilde açıklanmalıdır. Yine proje uygulaması sırasında, öğretmenin desteği ve takibi devam etmeli, öğrenciler takıldıkları noktalarda öğretmenlerinden yardım alabilmelilerdir. Yapılacak ara değerlendirme ve kontroller hangi yolda ilerlenildiğini, amaçlara erişme konusunda doğru yolda olunup, olunulmadığını belirlemede faydalı olacaktır.

2.Eğer grup çalışması yapılıyorsa, ve grubu oluşturan öğrencilerin her biri öğrenme amaçlarına ulaşmada aynı oranda istekli ve kararlı değilse, o zaman bütün öğrencilerin katılımını sağlayacak tedbirler alınmalıdır. Bu sebeple, ara ve proje sonu değerlendirmelerin yapılması uygun olacaktır. Aynı şekilde;proje hazırlanmasında her bir öğrencinin aktif olarak rol alabilecekleri eşit görev dağılımı yapılması da faydalı olacaktır.

3.Öğrencilerin proje hazırlarken öğrenme amaçlarına ulaşabilmesinin diğer bir yolu da, öğrencinin yaşına ve seviyesine uygun olan konularda proje hazırlatılmasıdır.Ne yazık ki pek çok öğrenci, proje hazırlarken bırakın yardım almayı, ön hazırlık bile yapmadan, üzerinde çalışmadan, projeyi başkalarına yaptırmaktadır. Özellikle, yabancı dil dersinde bu, çok karşılaşılan bir olaydır. Bu konuda veliler de bilinçli olmalı, çocuklarını, projelerini kendilerinin hazırlaması konusunda yönlendirmelilerdir.

2 yorum:

  1. Harika cevaplar sayın ahenk üyeleri

    YanıtlaSil
  2. herkese selamlar...esinciim,harikasın arkadaşım.ellerine sağlık.ünite planımızdan sonra,inşallah ben de sizleri mahçup etmeyip,görevimi yerine getiricem.

    YanıtlaSil