16 Nisan 2010 Cuma

GRUP AHENK'İN MODÜL 5 SORULARINA YANITLARI


1.Öğrencilerin öğrenip, öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?
Proje tabanlı öğretim sürecinde, öğretmenin değerlendirme araçlarını kendisinin hazırlaması beklenmektedir Öğretmen de girdiği sınıfın yapısına, seviyesine uygun olacak değerlendirme yöntemleri geliştirebilir. Bu konuda diğer öğretmen arkadaşlarıyla görüş alışverişi yaparak, geri bildirimde bulunması öğretmenin kendisi için de faydalı olacaktır.
Öğretmen, öğrenme sürecini başlatmadan önce, öğrenci seviyesini belirleyecek, böylelikle hangi yolda ilerleyeceğini, hangi konunun üzerinde daha çok duracağını anlamasına olanak sağlayacak ön değerlendirme yapabilir. Yine proje sırasında yapılacak ara değerlendirmeler, öğrenme sürecinin eksiksiz olarak tamamlanmasına yardımcı olacaktır. Süreç sonrasında, öğrencilerin çalışmaları izlenilerek, öğrencilere konuyla ilgili sorular sorularak, ve kendilerini değerlendirmeleri sağlanarak, konuyu öğrenip öğrenmedikleri belirlenebilir.

2.Öğrencileri değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?
Öğrencileri değerlendirme sürecinde aktif hale getirebilmek için, öncelikle, bu süreçte kendilerinin söz sahibi olduklarının bilincine varmaları sağlanmalıdır. Genellikle öğretmenin değerlendirmesine alışkın olan öğrenciler için, bu, yeni bir uygulama olabilir. Bu yüzden değerlendirme sürecinde ne yapmaları geretiği basit bir dille anlatılmalıdır.
Proje sırasında ve sonrasında, öğrencilerin kendilerini değerlendirmelerini sağlayacak, konuyu anlayıp, anlamadıklarını belirleyecek sorular sorulabilir. Bloglar, wikiler yardımıyla ya da sınıfta klasik yöntemlerle, arkadaşlarıyla geri-bildirim alışverişinde bulunmaları sağlanabilir.
Öğrenme süreci sırasında herhangi bir problemle karşılaşıldıysa, bu sorunların neden kaynaklandığı ve giderilmesi için nasıl önlemler alınması gerektiği konusunda tartışma başlatabilirler, önerilerde bulunabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder