12 Nisan 2010 Pazartesi

Grup Ahenk'in Modül 3 sorularına yanıtı


GRUP AHENK
Bir öğretmen için internet kullanımı "dersin işlenişini etkili kılma, öğrenci motivasyonunu sağlama ve işlenilen konudan en üst seviyede verim elde etme" hedeflerine ulaşmayı kolaylaştırıcı nitelikte olmalıdır. Ünite işlenişi sırasında öğrencilerin dikkatini çekebilmek, onları konuya yoğunlaştırabilmek, dersi daha anlaşılır ve zevkli hale dönüştürebilmek için internet kullanımından faydalanılarak elde edilen bilgilerden ve görsellerden hazırlanan dikkat çekici ve akılda kalıcı sunular hazırlanabilir, slaytlar izletilebilir. Öğrencilere grup çalıştırması yaptırılarak, internet kullanımı gerektiren projeler hazırlatılabilir. Ancak, öğrencinin internet kullanımını denetlemek, internetin fayda sağlamak yerine zarar getirmesine engel olmak, bir öğretmen için en az konunun başarılı bir şekilde sunulması kadar önemli olmalıdır. Öğrencinin internet erişimi güvenilir kaynaklardan yaptırılmalı, sınırlı sürede görevini tamamlaması sağlanmalıdır. Her bir grup üyesine eşit derecede görev dağılımı yapılarak, herkesin etkin bir biçimde rol alması sağlanmalıdır.Öğrenci kendisine tanınan sınırlı internet erişimi sayesinde amacından başka konulara yönelebileceği fırsatlar bulmamalıdır. Farklı projelerde farklı grup başkanları seçilerek ve bu şekilde yıl içerisinde her bir öğrenciye başkan olma şansı tanınarak, grubun internet kullanımı, seçilen başkanların yardımıyla da denetlenebilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder